kibicuj

Na antenie: Letnie Studio eMki
online button
Jesteś tutaj:Radio eM»CIEKAWOSTKI»Przyczyny uszkodzeń łożysk - artykuł sponsorowany

Na antenie: Letnie Studio eMki
online button
online button

INFORMACJE KIELCE

Przyczyny uszkodzeń łożysk - artykuł sponsorowany

12 lipca 2018 / Tekst

Forma skonstruowania łożysk jest tak złożona, iż ciężko jest dojrzeć system ich pracy. Diagnoza funkcjonowania oparta jest na dźwiękach, które łożyska mogą wydawać, gdy doszło do usterki i na poziomie smaru.

Najczęstszymi przyczynami pogorszenia się ich pracy są:

- blokady,

- złuszczenia,

- korozja,

- wytarcie,

- rdza.

Są to zjawiska pojawiające się bardzo często i które mają znaczący wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy, dlatego Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna opatentowała metodologię kategoryzowania i rozpoznawania problemów łożyskowych, która jest ona podzielona na 6 grup podstawowych, zawierające 16 podgrup.

Usterki, które zostaną wymienione i wytłumaczone, są efektem czynnego ich użytkowania. Łożyska świeżo wyprodukowane są wydawane w nieskazitelnym stanie. Podstawowe uchybienia widoczne są na bieżniach i częściach tocznych. Jednak nie wolno zapominać, iż łożyska mogą zostać poddane uszkodzeniu w każdym, innym, funkcjonalnym miejscu. Powyższe problemy można łatwo odnaleźć przy prawidłowym programie utrzymania ruchu. Im szybciej zostaną one zauważone, tym szybciej, łatwiej i mniejszym kosztem można problem rozwiązać i zachować prewencję przed przyszłymi komplikacjami, które mogą mieć kolosalny wpływ na części okołołożyskowe.

Wysokiej jakości łożyska kulkowe dostępne są w sklepie EBMiA.pl pod adresem: https://www.ebmia.pl/lozyska-rolki-tuleje-slizgowe-kulkowe-c-196_140_1328.html

Główne kategorie powstawania uszkodzeń łożysk bazują na ich stanie przed i w trakcie eksploatacji. Te z fazy wstępnej powstają na przykład przy montażu, a te kolejne wynikają z niepoprawnego użytkowania i zawsze, pierwsze ślady pojawiają się bezpośrednio na łożyskach.

Zestawiając, usterki eksploatacyjne ujawniają się poprzez:

- prąd płynący przez łożysko,

- zmęczenie materiału,

- niewspółosiowość podczas użytkowania,

- drgania,

- niepoprawne smarowanie,

- błędne uszczelnienie.

Natomiast szkody pojawiające się przed rozpoczęciem użytkowania są spowodowane:

- złym pasowaniem na oprawie i wale,

- uszkodzeniami gniazda łożyska,

- zbyt dużym napięciem łożyska

- niewłaściwym transportem, przechowywaniem, montażem,

- niewspółosiowością statyczną.

Klasyfikacja uszkodzenia i diagnostyka naprawy również ma swoje zależne, które są oparte o:

- natężenie i trwanie czasu prądu,

- obciążenie i luzie łożyska,

- rodzaj łożyska,

- prędkość łożyska,

- smar.

Wyjaśniając, gdy problem związany jest z elektryką poleca się łożyska hybrydowa, charakteryzujące się świetną izolacją i sposobnością do pracy na wyższych obrotach i większym procencie trwałości składników budulcowych, po porównaniu do łożysk podstawowych.

Aby najlepiej zadbać o kondycje łożysk należy dostosować się do następujących rad:

- profesjonalny dobór łożyska do jego przeznaczenia,

- adekwatny montaż,

- dbałość o smar wraz z zapotrzebowaniem.

Artykuł powstał przy współpracy ze sklepem EBMiA.pl oferujący ogromny wybór łożysk w tym łożysk ślizgowych - https://www.ebmia.pl/lozyska-rolki-tuleje-slizgowe-c-196_140_1330.html

ZOSTAW KOMENTARZ

ZNAJDZIESZ NAS

WYSZUKIWARKA

TYGODNIK EM

FACEBOOK



SŁUCHAJ ONLINE

online button

TVS

Pobierz aplikacje radia eM

appstore

googleplay

banner edukacja ekonomiczna