Lotto extra pensja

Na antenie: Radio eM
em.kielce.pl
online button
Jesteś tutaj:Radio eM»CIEKAWOSTKI»Jakie korzyści dają kody promocyjne?

Na antenie: Radio eM
em.kielce.pl

CIEKAWOSTKI

Jakie korzyści dają kody promocyjne?

13 stycznia 2020 / Tekst

Kody promocyjne są właściwie wszędzie – można znaleźć je na dziesiątkach stron internetowych, firmy publikują je w mediach społecznościowych, bywają drukowane w gazetkach reklamowych i ulotkach, czasami ukryte są na opakowaniach produktów, np. pod nakrętkami napojów. A jakie konkretnie dają korzyści? Sprawdzamy!

Kody promocyjne są w Polsce nowością. Konsumenci mogą z nich korzystać tak naprawdę od niedawna. – Na Zachodzie – w USA czy Wielkiej Brytanii – kupony rabatowe to od wielu lat stały element zakupowego krajobrazu. W Polsce jednak ten rodzaj promocji nie był powszechny, a rozkwit rabatów udzielanych w internetowym handlu to kwestia dopiero ostatnich kilku lat. Wcześniej tego po prostu nie było lub występowało raczej jako ciekawostka, a nie norma – pisał w swoim artykule dla portalu forbes.pl red. Wojciech Maroszek.

Teraz jednak sytuacja się zmieniła – w wielu przypadkach można nawet odnieść wrażenie, że firmy oferują więcej produktów do zakupienia z kodem promocyjnym niż w regularnych cenach. Nie może to jednak dziwić, skoro promocje dotyczą towarów i usług właściwie ze wszystkich branż, a samo skorzystanie z kodu jest banalnie proste.

Co można zyskać dzięki kodom promocyjnym?

Wyróżnia się kilka rodzajów kodów promocyjnych. Wśród tych spotykanych najczęściej są kody rabatowe, dzięki którym można kupić określone produkty taniej. Wśród nich wyróżnia się kody rabatowe kwotowe – w tym przypadku klient otrzymuje określoną kwotę rabatu, np. 50 zł taniej na zakup danego produktu albo 100 zł taniej za całe zakupy. Wiele firm przygotowuje również kody rabatowe procentowe, oferując klientom np. -5%, -10% czy nawet -50% na zakupy.

Co ważne, kody rabatowe przygotowują nie tylko sklepy internetowe, ale także firmy usługowe, finansowe, ubezpieczeniowe, biura podróży, a nawet kluby sportowe. O przykłady z naszego rynku nietrudno. Przed sezonem 2019/2020 promocję taką oferował swoim kibicom Widzew Łódź. Każdy fan, który przedłużał karnet na nowe rozgrywki, otrzymywał specjalny kod promocyjny, uprawniający do skorzystania z rabatów na zakup wybranych produktów z oficjalnego sklepu Widzewa. Nieco wcześniej do zapisywania się do newslettera przy pomocy kodu promocyjnego zachęcała swoich sympatyków Legia Warszawa. Po pozostawieniu w bazie klubu swojego adresu mailowego, kibic otrzymywał kody rabatowe do wykorzystania w sklepie Legia FanStore. Wg redaktora Magdy Stępień z serwisu Legalsport.pl, kody promocyjne dla kibiców sportowych urozmaicają ofertę klubową i budują lojalność z ulubionym zespołem (tu więcej).

Istnieją także inne typy kodów promocyjnych. W zależności od przygotowanej przez firmę promocji, mogą one uprawniać do darmowej wysyłki zamówionego towaru – oczywiście w takich przypadkach dotyczą jedynie sklepu internetowego. Wykorzystując podczas zakupów inne kody promocyjne można również otrzymać atrakcyjne gratisy – dodatkowy produkt pełnowartościowy lub próbki towarów. Ciekawą odmianą kodów promocyjnych są kody bonusowe, oferowane klientom przez legalnych operatorów zakładów sportowych.

Dlaczego kody promocyjne są tak atrakcyjne? Bo można otrzymać je za darmo i bez żadnych zobowiązań (jeśli spotkamy się z sytuacją, że do otrzymania kodu potrzebne jest np. wysłanie SMS-a czy wykonanie przelewu, mamy najprawdopodobniej do czynienia z próbą oszustwa), aby z nich skorzystać nie trzeba spełniać żadnych dodatkowych warunków. Wystarczy kupić produkt, podczas finalizowania transakcji wpisać lub wkleić kod… i to wszystko. Korzyści, w postaci obniżek cen czy darmowej dostawy, dostępne są więc na wyciągnięcie ręki.

Materiał dziennikarski zewnętrzny 

ZOSTAW KOMENTARZ